CoachTeam Magazine

Top Menu

  • Künye
  • İletişim

Main Menu

  • Anasayfa
  • Yaşam
    • Koçluk
    • Gelişim
    • Sağlık
  • İş Dünyası
    • Kurumsal Koçluk
    • Marka Yönetimi
  • Yazarlar
    • Editör
    • Ali Akça
    • Aslı Can
    • Aslı Tamaç
    • Banu Şekercioğlu
    • Banu Uzkut Onuk
    • Belma K. Karaçam
    • Birsen Aktuğan
    • Ceyda Tezel
    • Çiğdem Eren Kiziroğlu
    • Demet Ulus
    • Deniz Umut Doğan
    • Didem Öztabak
    • Ebru Oğuş
    • Elif Taşlıoğlu Dastori
    • Handan Boztepe
    • Hande Arıkan
    • Mehmet Murat
    • Meri
    • Nurkan Zaim
    • Okan Arslantürk
    • Özlem Keskin
    • Öznur Y. Berk
    • Said Fehmi Ağduk
    • Seçil S. Kutluca
    • Selma Yalaman
    • Sıdıka A. Banaz
    • Su Tezel
    • Şencan Y. Gültutan
    • Ülgen Cura Karaarslan
  • Kültür Sanat
  • Röportaj
    • Röportaj
  • Makale
    • Makale
  • Kütüphane
  • Künye
  • İletişim

logo

Header Banner

CoachTeam Magazine

  • Anasayfa
  • Yaşam
    • Samimiyet Kokusu

      1 Şubat 2019
      0
    • Hayal

      1 Şubat 2019
      0
    • Kelimelerim

      1 Şubat 2019
      0
    • Yüreğindeki Düşe Yolculuk

      1 Şubat 2019
      0
    • Frankfurt’tan Palavralar

      1 Şubat 2019
      0
    • Değerlerimiz

      1 Şubat 2019
      0
    • Geleceği Yetiştirmek, Geleceğe Yetişmek

      1 Şubat 2019
      0
    • Anason

      1 Şubat 2019
      0
    • Yeni Dönem Değişen Eğitim Sistemi…

      1 Şubat 2019
      0
    • Koçluk
    • Gelişim
    • Sağlık
  • İş Dünyası
    • İş’te Meditasyon

      1 Şubat 2019
      0
    • İş’te Anlam Farkındalığı

      1 Şubat 2019
      0
    • Toksik İşyeri Ortamında Sakin Kalabilmek

      1 Aralık 2018
      0
    • İş’te Mutluluğun Ekonomisi Ve Başarının Sırrı

      1 Ekim 2018
      0
    • Ne İçin Çalışırız?

      1 Eylül 2018
      0
    • İşyerinde Etkin Ekipler Kurmak

      1 Şubat 2018
      0
    • Markanızın Yol Haritası – Marka İkonları

      1 Ekim 2017
      0
    • Markanızın Yol Haritası – Marka Kişiliği

      1 Eylül 2017
      0
    • Markanızın Yol Haritası – Öz Marka Mesajı

      1 Ağustos 2017
      0
    • Kurumsal Koçluk
    • Marka Yönetimi
  • Yazarlar
    • Editör
    • Ali Akça
    • Aslı Can
    • Aslı Tamaç
    • Banu Şekercioğlu
    • Banu Uzkut Onuk
    • Belma K. Karaçam
    • Birsen Aktuğan
    • Ceyda Tezel
    • Çiğdem Eren Kiziroğlu
    • Demet Ulus
    • Deniz Umut Doğan
    • Didem Öztabak
    • Ebru Oğuş
    • Elif Taşlıoğlu Dastori
    • Handan Boztepe
    • Hande Arıkan
    • Mehmet Murat
    • Meri
    • Nurkan Zaim
    • Okan Arslantürk
    • Özlem Keskin
    • Öznur Y. Berk
    • Said Fehmi Ağduk
    • Seçil S. Kutluca
    • Selma Yalaman
    • Sıdıka A. Banaz
    • Su Tezel
    • Şencan Y. Gültutan
    • Ülgen Cura Karaarslan
  • Kültür Sanat
  • Röportaj
    • Frig Yolu

      1 Eylül 2017
      0
    • Tazelenmek Yenilenmek İçin Spor

      1 Ağustos 2017
      0
    • Oyunculuğa hak ettiği değeri veren, gerçek bir oyuncu, gerçek bir sanatçı; Hakan ...

      1 Nisan 2017
      0
    • Yeni Atölyede İlk Röportaj…Çağımızın gerçek sanatçılarından Cezmi Orhan ile yazarımız Şencan Gültutan ...

      1 Nisan 2017
      0
    • Büyük Yaşamlardan Öğretiler...

      1 Nisan 2017
      0
    • Bütünsel yaşam, yönetici, aile ve öğrenci koçu, koç eğitmeni Banu Uzkut Onuk ...

      1 Mart 2017
      0
    • Fotoğraf Sanatçısı Ahmet Şahin ile yazarımız Özde Sinem Eser görüştü.

      1 Mart 2017
      0
    • Sanatın içinden Altan Alkan ile Yazarımız Özde Sinem Eser görüştü.

      1 Şubat 2017
      0
    • Çankaya Belediyesi Evlendirme Birim Sorumlusu Sayın Selda Özsüllü ile Yazarımız Şengül Demir ...

      1 Ocak 2017
      0
    • Röportaj
  • Makale
    • 2.Beynimizin Mucizevi Gıdası - PROBİYOTİKLER

      1 Haziran 2018
      0
    • Çalışanların Moral Motivasyonunu Düşüren Yedi Yönetim Hatası

      1 Nisan 2018
      0
    • Kariyer Değişikliği Düşünenlere 15 İpucu:

      1 Nisan 2018
      0
    • İşyerinde Yaratıcılığı Geliştirmek: Önde Gelen Koçların Tavsiyeleri

      1 Ocak 2018
      0
    • Anlamlı ve Huzurlu Bir Hayat-3

      1 Ocak 2018
      0
    • Anlamlı ve Huzurlu Bir Hayat-2

      1 Ocak 2018
      0
    • İşyerinde Koçluk 3: İş Dünyasında Neden Daha Fazla Empatiye İhtiyaç Var?

      1 Eylül 2017
      0
    • İşyerinde Koçluk için Altı aşamali rehber

      1 Ağustos 2017
      0
    • İşyerinde Koçluk Kültürü Oluşturmak: Önde Gelen Koçların Tavsiyeleri

      1 Temmuz 2017
      0
    • Makale
  • Kütüphane
Makale
Home›Makale›Dinlemenin 7 Yolu: Hangi dinleme tercihi sonuçta bir fark yaratır?

Dinlemenin 7 Yolu: Hangi dinleme tercihi sonuçta bir fark yaratır?

By chtmgz
1 Mayıs 2017
1154
0
Paylaş:

Dinlemenin 7 Yolu: Hangi dinleme tercihi sonuçta bir fark yaratır?

https://www.psychologytoday.com/blog/wander-woman/201609/7-ways-listen

Pisikolog Dr. Marcia Reynolds,

Çeviren: Yusuf Bahadır MURAT

Çoğumuz alışkanlıklardan ibaret yaratıklarız, ihtiyaçlarımızı karşıladığı için dinleriz ya da önemsediğimizi göstermek için. Gerçekten önemsesek de önemsemesek de. Bir dahaki sefer, bir konuşmayı bitirdiğinizde kendinize şunu sorun: “İstediğim sonucu alabildim mi?” Zira daha fazlasını elde etmiş olmanız mümkündü.

O halde, birini aramadan veya buluşmadan önce durun ve kendinize şunları sorun:

  • Neden dinliyorum?
  • Ne olmasını istiyorum?
  • En iyi sonucu elde etmek için ne gibi bir değişiklik yapmam gerekiyor?

Bilinçli bir seçim yapmaya yönelik olarak, aşağıdaki dinleme amaçları ile zihniyet ve duygularınıza göre elde edebileceğiniz sonuçlar üzerinde biraz düşünün.

Kişisel ihtiyaç için dinlemek

Çoğunlukla dinlemenin arkasındaki amaç kişisel bir ihtiyacı karşılamak veya eğitim sürecinde edindiğimiz kurallara uyarak, önemsediğimizi göstermektir. Bir bilgi veya bakış açısını öğrenmek için dinlerken mesafenizi korursunuz. Kendi düşüncelerinizde kalır ve işbirliği yapmak istediğinizi söylerken bile izole konumunuzu konumunuzu korursunuz. Ayrıldığınızda, kişi sizinle pek bir bağ hissetmez.

Genel olarak, aşağıdaki amaçlarla dinleriz:

1) Bilgi toplamak için. Kendi bakış açınızı nasıl tartışacağınızı, savunacağınızı, karşılaştıracağınızı, düzelteceğinizi öğrenmek için dinliyorsunuz.

2) Bir cevap vermek ya da sorun çözmek için. Bir cevap bulduğunuzda, artık dikkatinizi vermek için bir neden de kalmıyor.

3) Görgü kurallarına uyarak, doğru olan şeyi yapmak için dinliyorsunuz. Genelde bunun için yeterli olduğunu olduğunu düşündüğünüz minimum zaman kadar dinlersiniz. Böyle durumlarda, İstediğiniz için değil, gerekli olduğunu düşündüğünüz için dinlersiniz.

  • Bağ kurmak için dinlemek. Birisiyle bağ kurmayı seçtiğinizde, analitik beyninizin ötesini dinliyorsunuzdur. Kalbinizin, içgüdülerinizin ve açık zihninizin tamamen farkındasınız. Kişi anlaşıldığını, değer verildiğini ve muhtemelen de bunların sonucu olarak da değiştiğini hisseder.[1] Bir bağ kurmak istediğinizde kelimelere dikkat etmenin ötesine geçiyorsunuz. Bir bağ kurmak konuşma boyunca merakı canlı tutmakla başlar, daha sonra ne söyleneceğini bilme isteğinize direnirken, aynı zamanda bunu bilmemenin rahatlığını yaşarsınız. Meraklı hissi sizi “o an”da tutar, merakınızı kaybettiğinizde, konuşmanın monologlara dönüşmesi riskini yaşarsınız. Maalesef birini daha iyi tanıdıkça onunla ilgili yeni bir şey arama merakınız da azalır. Her “merhaba, nasılsınız?” dediğinizde özel bir şey bekleyebilir misiniz?

5) Kişiye, ona değer verdiğinizi bilmesini sağlamak için. Birisiyle tam o anda olarak, ona kendisinin anlaşılmış ve değer verilmiş hissetmesinden (ya da hissetmesini sağlamaktan) daha iyi bir hediye veremezsiniz. Zihninizi merakla yatıştırdığımızda ve kalbinizi şükranla açtığınızda, kişi kelimelerin ötesinde, tamamıyla iyi karşılandığını hisseder. Birlikte olduğunuz kişinin özüne değer verdiğinizde empati gerçekleşir. Yargılarınız gizlice devreye girdiğinde dikkatli olan. Başkalarını hatalı çıkarmadan da fikirleriniz konusunda tutkulu olabilirsiniz. Kişinin dünyayı sizden farklı görme nedenlerine değer verin. Derinlemesine bakacak kadar önemserseniz, karşılığında değer verildiğinizi de hissedebilirsiniz.

  • İlişki kurmak için. Bir sonraki adım, iç dünyanızı ve kalbinizi açmaktır. Bu durumda, derin bir bağın oluşmasına izin verecek kadar savunmasız olursunuz. Philip Shepherd, “New Self, New World” adlı kitabında, “nihayetinde dünyada olmak dünyanın da sizin içinizde olması için yer açmak anlamına gelir” demişti.[2] Bir şey için dinlemeyin, kişiyle birlikte var olma amacıyla dinleyin. Daha önce hiç yakın bir arkadaşınızla harika bir andan sonra bu bağı hissetiniz mi? Birisine kendinizi açacak kadar güvendiğinizde, ilişkinin büyüsü ortaya çıkar.
  • Keşfetmek, öğrenmek ve birlikte gelişmek için. Kendinizi akışa bıraktığınızda, konuşma sizi yeni ve beklenmedik bir yere götürebilir. Bir şey ummadan veya akışı kontrol etmeye çalışmadan sadece nereye gittiğine hayretle bakın. Başkalarının fikirlerini paylaşın ve buna izin verin, pes etmek yerine bildiklerinizi artırın. Bunu devam ettirirken zaman ve mekan hissinizi kaybedebilirsiniz. Bir kayıp yaşadıktan sonra biriyle böyle bir konuşmanız olmuş olabilir. Bu bağı, böyle bir travma olmadan da cesaret ve sevginizle, bilinçli bir şekilde oluşturabilirsiniz. Başkalarıyla bu yolla bağ kurmak muhteşem bir gün batımı seyretmek, güzel bir kanyonu görmek ya da bir kuyruklu yıldızın gecenin karanlığında kaybolmasını izlerken hissettiğiniz bağ gibidir. Gelişmek için bildiklerini bırakmak dayanıklılığınızı gösteren aktif bir eylemdir, pasif değil. Biz bu şekilde topluluklar oluşturuyoruz.

Alan Alda “Gerçek dinleme karşı tarafın seni değiştirmesine izin verme istekliliğidir”[3] der. O halde sizin dinleme amacımız ne? Daha büyük bir amaç için, güvenle kendinizi dinlemeye açabilir misiniz? Bunu yaptığımızda, beklediğinizden çok daha fazlasını alacaksınız.


[1] Shari M. Geller and Stephen W. Porges, “Therapeutic Presence: Neurophysiological Mechanisms Mediating Feeling Safe in Therapeutic Relationships” Journal of Psychotherapy Integration, 2014, Vol. 24, No. 3, 178–192.

[2] Philip Shepherd. New Self, New World: Recovering Our Senses in the Twenty-first Century. Berkeley: North Atlantic Books, 2010, p. 85.

[3] Alan Alda, Never Have Your Dog Stuffed: And Other Things I’ve Learned. New York: Random House, 2005, p. 160.

 

0
Shares
  • 0
  • +

CoachTeamMagazine

logo

CoachTeam Magazin, kendini koçluk mesleğine adamış, online olarak yayımlanan süreli profesyonel koçluk dergisidir.

Makaleler, eğitimler, yeni hikayeler, farklı hikayeler ve profesyonel koçluğa, kişisel gelişime ve bu kapsamda gelişen iş sektörüne ilişkin her türlü bilgiye CoachTeam Magazin’de ulaşılabilir.

İLETİŞİM

  • 0 532 5935272
  • bilgi@coachteam.com.tr

SOSYAL MEDYA

BİZE ULAŞIN

Ad Soyad (*)

E-Posta(*)

Konu

İletiniz

  • Anasayfa
  • Künye
© Copyright . All rights reserved.